پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان در مرودشت و جهرم و فسا استان فارس - خدمات نما بدون داربست در شیراز

پیچ و رولپلاک نما در مرودشت و فسا و جهرم

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان در مرودشت و جهرم و فسا استان فارس

  • مارس 7, 2024
  • نوشته شده توسط parsrapp

پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان در مرودشت و جهرم و فسا استان فارس

پیچ و رولپلاک نما در مرودشت و فسا و جهرم که از شهرستان های استان فارس هستند برای جلوگیری از ریزش سنگ‌های مورد استفاده در نمای ساختمان می‌باشد. همانطور که می‌دانید بعد از گذشت زمان از اجرای سنگ به دلیل عدم چسبندگی کامل سنگ و ملات پشت آن و همچنین به دلیل نفوذ آب باران و رطوبت احتمال لق شدن سنگ‌‌ها و افتادن آنها به وجود می‌آید. بنابراین احتمال ریزش این سنگ‌ها در هر لحظه وجود دارد.  بنابراین برای جلوگیری از این خطر باید از پیچ و رولپلاک نما استفاده کنید.

یکسری نکات هست که باید قبل از انجام پیچ و رولپلاک نما به آنها توجه کنید که عبارتند از: اندازه گیری قطر سنگ، اطلاع از نوع مصالح مصرفی، اطلاع از روش نصب سنگ، بررسی جنس و رنگ سنگ نما، ابعاد سنگ و چگونگی فرآوری سنگ نما، بررسی ساختار و جنس دیواری که سنگ بر روی آن قرار گرفته، بررسی رگه‌های موجود در سنگ و کیفیت سنگ.

لازم به ذکر است که جنس پیچ  برای ایجاد پیچ و رولپلاک نما در مرودشت و فسا و جهرم بسیار مهم می‌باشد و باید از نوع روکش کروم باشد. جالب است بدانید که روکش کروم در بین مردم به گالوانیزه معروف است. می‌توان گفت که بسیاری از مردم از پیچ آهنی  برای پیچ و رولپلاک نما استفاده می‌کنند، که استفاده از این نوع پیچ باعث زنگ زدگی و پوسیدگی می‌شود. بنابراین باید در انتخاب جنس پیچ دقت کنید و پیچ و رولپلاک کار را با استفاده از پیچ با جنس خوب ملزم کنید. درست است که رولپلاک خیلی مهم می‌باشد اما پیچ از آن مهم تر است، که آهن و آلومینیوم بسیار با یکدیگر متفاوت هستند.

همچنین می‌توان گفت بهترین نوع پیچ برای انجام  پیچ و رولپلاک نما پیچ‌هایی به اندازه 5 سانتی متر و یا 6 سانتی متر می‌باشند. لازم به ذکر است پیچ های با طول بیشتر باعث می‌شود که رولپلاک در ملات به خوبی باز نشود و به تبع آن عمل محکم کاری به درستی انجام نمی‌شود.

09332696885  برزگر

 

پیچ کردن سنگ نمای ساختمان در مرودشت
پیچ کردن سنگ نمای ساختمان در مرودشت

 

قیمت پیچ و رولپلاک نما در مرودشت و فسا و جهرم :

بهتر است بدانید که قیمت پیچ و رولپلاک نما به عوامل مختلفی بستگی دارد مثلا نوع ساختار و طراحی نمای ساختمان که امر بسیار مهمی می‌باشد. زیرا همانطورکه می‌دانید نمای ساختمان‌ها بسیار با یکدیگر متفاوت هستند، همچنین به تعداد طبقات ساختمان، عرض ساختمان، مقدار مته‌ای که در نما شکسته می‌شود، مقدار پیچ استفاده شده در نما، تعداد روز کاری و نوع رنگ سرپیچ‌ها و یا بتونه کاری آنها بستگی دارد. یکی دیگر از مواردی که در قیمت و هزینه پیچ و رولپلاک نما در مرودشت و فسا و جهرم موثر می‌باشد عرض سنگ نما و مقدار پیچ خور نمای ساختمان است. همچنین کیفیت و مرغوب بودن پیچ و رولپلاک در قیمت می‌تواند نقش تعیین کننده ای را داشته باشد. نکته قابل توجه این است که اغلب شرکت‌ها برای جلب مشتری از پیچ‌های به ظاهر استیل استفاده می‌کنند که در واقع استیل نیستند و تنها آبکاری نقره‌ای هستند. بهتر است بدانید که سه نوع پیچ تولید و در بازار موجود هستند یک نوع پیچ‌های استیل هستند که قیمت بسیار بالایی دارند و پیچ های آبکاری شده به رنگ طلایی و همچنین پیچ‌هایی که به رنگ نقره ای آبکاری شده‌اند و از لحاظ ظاهری شبیه استیل می‌باشند. بنابراین استفاده از مصالح مرغوب باعث افزایش قیمت رولپلاک نمای ساختمان خواهد شد.

 

پیچ کردن سنگ نما در فسا و جهرم
پیچ کردن سنگ نما در فسا و جهرم

 

پیچ و رولپلاک نما با طناب:

پیچ و رولپلاک نما با طناب در مرودشت و فسا و جهرم به مراتب بهتر و ایمنی‌تر نسبت به استفاده از داربست می‌باشد.  این روش هم از نظر هزینه و هم از نظر سرعت و انجام عملیات محکم سازی سنگ نما بسیار به صرفه است. لازم به ذکر است که دقت و کیفیت در این روش بسیار بالا می‌باشد و تمامی راپل کاران از تسلط بالایی برای انجام کار خود برخوردار هستند و از ابزارهای مرغوب و استاندارد در حین انجام کار استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که امروزه استفاده از داربست به دلیل ایجاد پدیده راپل بسیار کاهش پیدا کرده است. همچنین به دلیل صرفه جویی در وقت و امنیت زیاد و مقرون به صرفه بودن استفاده از کار با طناب نسبت به داربست رواج بیشتری پیدا کرده است. در مفهوم کلی راپل به صورت ایمنی از روش های کوهنوردی و غار نوردی که از امنیت بالایی برخوردار می‌باشند الگو برداری شده است. همچنین می‌توان گفت روش راپل کمک شایانی به خدمات ساختمانی کرده و آمار تلفات را به طرز چشمگیری کاهش داده است. زیرا تکنیسین‌هایی که از روش راپل استفاده می‌کنند به یک سیستم ایمنی متصل هستند که هر کدام از آنها نقطه اتصال مجزایی برای حمایت را دارا می‌باشند. از دیگر مزیت‌های آن این است که فضایی از محیط را اشغال نمی‌کند و مانع عبور و مرور عابرین سواره و پیاده نمی‌شود. لازم به ذکر است که فعالیت‌هایی که با کار با طناب در مرودشت و فسا و جهرم قابل انجام هستند عبارتند از:  پیچ و رولپلاک سنگ نما، درز بندی نما، شست وشوی نما و نماشویی، رنگ آمیزی نما و نورپردازی نما.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


09035185427