بستن درز انقطاع نمای ساختمان در شیراز - پوشش درز ابساط و انقطاع نما در شیراز

بستن درز انقطاع نمای ساختمان در شیراز – پوشش درز ابساط و انقطاع نما در شیراز

  • آگوست 19, 2020
  • نوشته شده توسط parsrapp

پوشش و بستن درز انقطاع بین دو ساختمان در شیراز

 

تمامی ساختمان ها تا حدود بسیار زیادی در جای خودشان ثابت هستند و هیچ حرکتی ندارد اما گاهی اوقات لرزش‌های کوچکی مانند نشست ساختمان ضربات بسیار محکم به ساختمان یا زمین ‌لرزه‌های بسیار ضعیف باعث لرزش این‌گونه ساختمان‌ها می شود.

به همین دلیل برای جلوگیری از آسیب رساندن ساختمان در حال لرزش به ساختمان‌های مجاور یک فاصله مشخص بین ساختمان‌ها در نظر گرفته می شود، که به آن درز انقطاع ساختمان می گوید. درز انقطاع به فضای میان دو ساختمان که آن‌ها را از هم جدا کرده است اطلاق می شود.

این درز معمولاً برای ساختمان هایی اعمال می‌شود که بیشتر از دوازده متر ارتفاع دارد یا برای ساخت چهار طبقه طراحی شده ‌است.

این درز انقطاع ساختمان از برخورد و ساختمان با یکدیگر در هنگام وقوع زلزله  جلوگیری می‌کند.

همچنین دانستن این نکته خالی از لطف نیست که بسته به طول ساختمان‌ها این درز ها تغییر می کنند. برای مثال برای ساختمان‌های تا هشت طبقه یک مقدار مشخص برای درز انقطاع وجود دارد و برای ساختمان‌های بیشتر از هشت طبقه به ازای هر طبقه مقدار این درز به طور متفاوت محاسبه می‌شود.

 بستن درز انقطاع بين دو ساختمان در شيراز

علت پوشاندن درز انقطاع ساختمان

کارگاه‌ها و شرکت‌های مختلفی تاسیس شده‌اند که آمادگی پوشاندن انواع مختلف درز انقطاع ساختمان را دارند و قوانین قوانین شهرداری و علمی پوشاندن این درز‌ها را به‌خوبی می‌دانند. برای مثال پوشاندن درز انقطاع بين دو ساختمان در شيراز و یا حتی شهرهای دیگر براحتی و بدون هیچ‌گونه دردسری برای مشتریان انجام می شود‌.

شهرداری طبق مقررات مربوط به ساختمان‌سازی ساختمان داران را مکلف می‌کند که این درزهای بین ساختمان‌های خود را بپوشانند اما این مواد استفاده‌شده برای پوشاندن این درزها  نباید طوری باشد که هنگام وقوع هرگونه لرزش مقاومتی داشته باشد یا فشاری را به ساختمان مجاور انتقال دهد.

بنابراین اکثر شرکت‌های پرکننده این درز‌ها مانند  شرکت‌های پر کننده درز انقطاع بین دو ساختمان در شیراز برای پر کردن این درز‌ها از فرم‌ها و یا مواد مصالح ساختمانی سبک دیگر استفاده می‌کنند. بعد یک لایه سیمان روی آن‌ها می‌کشند تا ظاهر خوبی به ساختمان میدهد.

ساختمان سازان باید بدانند که عدم نصب و یا پر کردن این درزهای انقطاع بین ساختمان باعث ورود حشرات و جانوران موذی مختلفی مانند گربه موش و حتی پرندگان به درز بین ساختمان ها می شوند.

و در مدت زمان کوتاهی باعث می‌شود که این دردها پر از آلودگی و میکروب و کثیفی شوند که این موضوع علاوه بر زشت ساختن چهره شهر  برای ساکنان این ساختمان‌ها نیز خطرناک است و باعث به وجود اومدن آلودگی‌ها و انواع مختلف بیماری‌ها می‌شود.

 

بستن درز انبساط در شيراز

 

نحوه پوشاندن این درز های انقطاع در شیراز

برای پوشاندن درز انقطاع ساختمان پس از پر کردن سوراخ‌ها با فوم شما می‌توانید از انواع مختلف ورقه‌های گالوانیزه استفاده نمایید.

این ورق‌ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و به علت این‌که سبک هستند می توانند به راحتی و با سرعت بسیار بالای نصب شوند.

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که این نوع ورقه‌ها در انواع های مختلف ساده و رنگ‌شده در بازار موجود هستند.

پس از این‌که فاصله بین دو ساختمان اندازه‌گیری و بررسی شد ورقه‌ها را سفارش می‌دهید تا ساخته شوند. اگر دو ساختمان در یک راستا باشند نصب آن‌ها به طور ساده است، اما اگر یکی از اقدام‌ها جلوتر از ساختمان دیگر باشد این ورقه‌ها را کمی خم می‌کنند تا به هر دو ساختمان برسد. بعد به فاصله یک متر این ورقه‌ها را به ساختمان ها پیچ می کنند تا در هنگام باد و طوفان این ورقه‌ها تکان نخورند و باعث سروصدا نشوند.

همچنین روش ها و مواد اولیه دیگری نیز برای پوشاندن این درز های انقطاع بین ساختمان های مختلف وجود دارد، که شما میتوانید از آنها استفاده نمایید.

پوشاندن درز انقطاع بين دو ساختمان در شيراز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


09035185427